În urma research-ului întreprins pentru a contura mare parte a articolului de astăzi, iată câteva dintre ideile adunate, puse cap la cap, astfel încât să obținem o imagine de ansamblu asupra felului în care culoarea ne influențează alegerile în materie de…achiziții.
Oamenii sunt ființe senzoriale. Pe o piață extrem de competitivă bunurile și serviciile sunt ambalate astfel încât vizual, tactil și auditiv să își comunice valoarea. Designul spațiilor dedicate unor astfel de activități este extrem de important atunci când se alege publicul target (ținta) având în vedere că aici este punctul în care se schițează prima impresie. Clientul trebuie cucerit. Se urmărește folosirea unor tehnici care au ca scop construirea unei experiențe unice a brandului. Obținând strategic satisfacția clientului, brandurile își garantează loialitatea din partea cumpărătorilor, oportunități viitoare și locuri de top în clasamentul celor mai bune firme din domeniu.
Gandiți-vă la ultima voastră sesiune de shopping. În decizia pe care ați luat-o de a achiziționa un produs, oricare ar fi fost acesta, în proporție de 85% ați fost influențați de culoarea lui și de felul în care acesta a fost pus în valoare de ambianță.
Color Marketing Group este o asociație internațională non-profit, fondată în 1962, ai cărei membri, profesioniști în designul culorii, sunt implicați în utilizarea culorilor cu aplicație în scopul profitabilității în domenii precum comercializarea de bunuri și servicii. Aceștia interpretează, creează, realizează prognoze și selectează culori pentru a îmbunătăți funcția, vandabilitatea și calitatea produselor fabricate. Sunt orientați către a identifica noile direcții ale trend-urilor în design și culoare iar motto-ul lor este Color Sells…and the ‘Right’ Colors Sell Better!
Prin urmare, să vedem care sunt culorile care vând bine și într-un articol viitor dezvăluim recomandarea celor de la CMG pentru anul 2017.
Roșul imprimă o stare de alertă, ceea ce îl face ideal atunci când este vorba despre o promoție contra-cronometru sau o vânzare de genul lichidare de stoc. Culoarea roșie încurajează oamenii să ia decizii și să facă acest lucru rapid, motiv pentru care majoritatea restaurantelor fast-food adoptă culoarea în amenajarea magazinelor lor.
Albastrul evocă încredere și siguranță, motivul pentru care cele mai multe bănci il utilizează în alcătuirea logo-ului lor și în strategiile de marketing colaterale. Induce calm, favorizeaza relaxarea si linistirea este ideala in amenajarea clinicilor si farmaciilor.
Verdele, ca si albastrul, invită la o atitudinte temperată, imperturbabilă, placidă, sugerand în plus și ideea de renaștere, de natură, de revigorare, prospețime și vitalitate.
Galbenul predispune la creșterea apetitului, evocă energie și este preferat în amenajarea zonelor dedicate produselor care trebuie evidențiate, care să capteze atenția cumpărătorilor.
Negrul se asociază întotdeauna rafinamentului, clasei, eleganței, fiind utilizat în mod frecvent în comercializarea produselor de lux.
Portocaliul sau oranjul este o culoarea sinonimă cu corectitudinea și accesibilitate, motiv pentru care îl vom găsi în magazine care promovează astfel de valori.
Rozul, acea culoarea dulce a copliăriei, are efecte calmante, potrivit unui studiu publicat în Jurnalul de Psihiatrie Ortomoleculară. Oamenii de știință au descoperit că privind rozul, sistemul endocrin uman încetinește, relaxând mușchii încordați. Cum ne-ar putea influența această senzație portofelul? Se pare că starea de bine ne-ar putea face să nu mai simțim atât de acut neplacerea provocata de cheltuirea bugetului.
Este important să nu pierdem din vedere că aceste semnificații și percepții asupra culorilor nu sunt bătute în cuie. Societatea și originea etnică pot juca un rol foarte important în modul în care sunt percepute culorile. În timp ce oamenii împărtășesc răspunsuri similare la culori, variații culturale încă există . În concluzie, folosiți culoarea , nu în funcție de preferințele personale, ci după o amplă studiere a celor cărora vă adresați, rezultatul este garantat.
- Declarație pentru culorile anului 2018 - februarie 24, 2018
- Dor de alb - ianuarie 15, 2018
- MATTIA BONETTI – arhitecți celebri &Limbajul culorilor - mai 6, 2017
Distribuie acest post